Ruminate

i learned a new word today from today’s one word prompt by the daily post. ruminate. honestly, it’s not something that i often hear. ruminate is when you think deeply about something, like when you’re going to decide about something important. to ponder, contemplate, consider.. nah, that’s the word i often heard.

year ago, in my first month working at the kindergarten, i ruminate.. is this the right decision that i made? i’m not the type that can be familiar with kids easily. they usually not interested with me because i’m too serious, haha. i considered moving to another job. but after think deeply about it, i choose not to.

and here i am, a year later.. happy and content with my job. i am grateful that i didn’t take a hasty decision that day. that i choose to ruminate it over.

based on prompt : Ruminate

Hello Again!

akhirnyaa.. bisa nulis lagi. these last few weeks is a busy week. mulai dari UAS Paket, persiapan UNBK kesetaraan, pelantikan PC Himpaudi, sampe kegiatan diklat dasar n lanjutan seminggu ini. fyuh..

exhausting yet exciting 🙂

alhamdulillah UAS paket udah selesai, sekarang tinggal ngurusin laporan hasil kegiatan diklat sama persiapan UNBK. syemangaatss!

Lukewarm

i frowned when you asked me to fetch you water.

Lukewarm, you asked me a lukewarm water.

how is that supposed to be?

definitely it is not hot or cold, right? or warm? no.. you said it was between warm and cold.

then finally i just give you the hot and cold water.

“make it yourself” i said.

you grinned at me, and then you laugh. then i laughed too.

Aware

cats

sometimes i feel like i just live in a monotonous life. i wake up, go to work, then go home and sleep again. but there was a message from my junior high school teacher which i still remember till now,

there’s no same day.everyday that you live is different. perhaps you feel like doing the same things everyday, but please be aware that everyday is not the same.

the road that you pass to go to work every day may always be the same, but there is definitely one thing that distinguishes it from yesterday. your work at the office may be the same as yesterday, but there must be a different story today. be aware of your surroundings.

*based on prompt : Aware

Kepada Bapak Anies..

dear pak Anies, i used to admire you. dulunya saya ngefans banget loh sama bapak. banget! jauh sebelum bapak dipilih jadi menteri pendidikan. saya suka denger bapak bicara. soal tenun kebangsaan, pluralisme. saya suka quotes bapak, saya bahkan pengeenn banget ikut program Indonesia Mengajar gagasan bapak. wis, pokoknya aku padamu lah pak!

dan kemudian pak Jokowi jadi presiden, dan nama bapak digadangkan jadi menteri pendidikan dan ternyata bener. wah, makin senenglah saya pak! waktu itu bapak ada di urutan nomer satu menteri favorit saya, ngalahin pak jonan dan bu susi. hehee..

waktu bapak jadi menteri, kebetulan saya juga masuk ke dunia pendidikan. saya kerja di sekolah, pak. Taman Kanak-Kanak dan PKBM tepatnya. dan disana saya sadar, selama ini saya ngefans sama bapak hanya karna pesona dan kata-kata saja. karna attitude sopan dan santun yang selalu bapak tampilkan. dan disitu juga saya sadar, duh.. ternyata saya juga perempuan biasa yang mudah terjerat kata-kata romantis nan puitis. padahal saya selalu menyangka saya ini logis loh pak! cewek emang gitu sih, mudah terlena.. ku terlenaaa..

hehee.. peace pak, jangan terlalu serius lah. saya rindu wajah bapak yang murah senyum itu. eh, senyum tulus ya pak. bukan senyum misterius kayak sekarang.

awal saya kerja, saya masih kagum sama bapak. walaupun ketua yayasan saya gak suka sama bapak. masa katanya program bapak gak jelas pak,katanya kinerja bapak lama, kebanyakan retorika tapi gak ada realisasi. gak ada gebrakannya. waduh.. sebagai penggemar nomer satu bapak, saya gak terima dong pak! saya coba defend bapak, eceknya mau ngebela gitu kan pak. saya bilang soal MOS yang dihapus, soal UN yang dihapus, soal Hari Pertama Sekolah.. terus apalagi pak? sertifikasi guru yang ribet? Kurikulum 2013? Baca lebih lanjut

I Heard You

cats

I heard you, the chant of the plants in the pouring rain.

I heard you, the cricket’s song in the chill of the night.

I heard you, the wind breeze between the leafs.

I heard you, the solemn hope between the prayer.

I heard you, the lone soul in the deepest of the heart.

Heard